skip to Main Content
Program Mistrzostw

Program mistrzostw:

  • 11.00 odprawa zawodników
  • 12.00 start konkurencji:
    1. dopasuj znaki nurkowe
    2. etapowe ubieranie sprzętu nurkowego
    3. płynięcie po linie
    4. ratowanie nurka – holowanie bezpieczne
    5. płynięcie pod wodą z łyżeczką o piłeczką
    Liczy się najlepszy czas i prawidłowość wykonania konkurencji.
    Szczegółowy opis konkurencji w dodatkowym załączniku.
  • 17.00 Zakończenie i podsumowanie
  • 17.30 Dekoracja wręczenie pucharów i medali – sala cateringowa Pływalni „Wodnej Nuty”.
Opis konkurencji

1. Dopasuj znaki nurkowe:
◦ Dystans 2 x 25 m,
◦ Skok do wody z butlą w abc, do przodu z przewrotem na plecy,
◦ Na pierwszym odcinku 25 m zawodnik zbiera wszystkie tabliczki ze znakami nurkowymi.
◦ Dopływając do końca toru, zawodnik dopasowuje tabliczki graficzne do opisów tekstowych.
◦ Po zakończeniu dopasowywania, zawodnik wraca na start stylem dowolnym,
◦ czas jest liczony od komendy na gwizdek do momentu dotknięcia ściany na mecie,
◦ za każdy pomylony element dopasowania, odejmujemy jeden punkt
◦ liczy się najlepszy czas i najmniejsza ilość punktów karnych.

2. Etapowe ubieranie sprzętu nurkowego:
◦ Konkurencja polega na wskoczeniu zawodnika do wody ze słupka na nogi, przepłynięciu około 5 metrów do ułożonego na dnie zestawu (jacket, butla, automat) i założeniu go pod wodą w miejscu wyznaczonym, wszystkie pasy i szelki oraz oktopus muszą być zapięte i dopasowane
◦ Następnie nurek przemieszcza się dalej i zakłada maskę, która leży w dalszej części toru, następnie ubiera pierwszą płetwę potem i drugą płetwę dopływając do końca toru 25m.
◦ Następnie wraca pod wodą 25m do końca toru
◦ Łączny dystans to 50 m, czas zatrzymujemy po dotknięciu słupka startowego,
◦ punkty karne za nieprawidłowe lub brak zapiętych pasów zestawu.
◦ liczy się najlepszy czas i najmniejsza ilość punktów karnych.

3. Płynięcie po linie:
◦ Dystans 2 x 25 m
◦ Nurek skacze do basenu na nogi, jest bez płetw, ma sprzęt powietrzny i maskę, następnie przemieszcza się pod wodą podciągając się po linie na koniec basenu.
◦ Następnie ubiera płetwy i wraca na drugą stronę do mety

4. Przenoszenie pod wodą piłeczek za pomocą łyżki:
◦ Dystans 2 x 25 m
◦ Nurek zaczyna konkurencje będąc w wodzie na początku toru.
◦ Jest ubrany w cały sprzęt powietrzny i ABC
◦ Zawodnik otrzymuje piłeczkę plastykową i łopatkę zabawkową.
◦ Zanurza się pod wodę, tylko jedną ręką trzyma odwróconą łopatkę w kierunku dna i tak manewruje by piłeczka spod łopatki nie wypłynęła do góry. Tak płynie do końca toru i z powrotem do mety.
◦ Po wypłynięciu piłeczki w trakcie realizacji konkurencji można ponownie kontynuować rywalizację, zanurzając się ponownie z piłeczką.
◦ liczy się najlepszy czas przepłynięcia.

5. Ratowanie nurka
◦ Dystans 2 x 25 m
◦ Zawodnik startuje z miejsca w pełnym ekwipunku płetwonurka (jacket, automat, balast, butla i ABC)
◦ Następnie na sygnał startowy nurkuje i płynie pod wodą na koniec toru 25m
◦ następnie podejmuje z dna nieprzytomnego płetwonurka, wypływa z nim na powierzchnię i holując go (twarzą do góry) wraca z powrotem na metę.

Back To Top